Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Procedurální animace lidské chůze
Mohelník, Petr ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Animace lidské chůze má velké využití v interaktivních aplikacích, převážně počítačových hrách. Existuje mnoho způsobů tvorby této animace, které se liší v kompromisu mezi přirozeností, kontrolou nad animací a výpočetním časem. Tato práce se zabývá implementací procedurální animace, která je vhodná pro chůzi po nerovném terénu. Pro manipulaci s modelem lidského těla se využívá skeletální animace. Dále je popsána a implementována inverzní kinematika, díky čemu může být animace přizpůsobována nerovnému terénu. A nechybí ani popis fází lidské chůze, abychom je mohli co nejvěrněji napodobit. Vytvořené řešení umožňuje změnu chůze jednoduše pomocí množství parametrů a je schopné se přizpůsobit okolnímu terénu. Výsledek má mít využití při tvorbě počítačových her a umožnit rychlé přidání specifické animace lidské chůze bez nutnosti takovou animaci ručně vytvářet.
Konstrukce stendu pro dynamické testování protéz dolních končetin
Taufer, Tomáš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
V této práci je popsán návrh a realizace testovacího zařízení pro dynamické testy protéz chodidel zhotovených metodami Rapid Prototypingu (RP). Hlavním cílem návrhu bylo napodobit reálné zátěžné podmínky při chůzi, čehož bylo dosaženo kyvným pohybem protézy uvnitř rámu zařízení při současném zatěžování paty a špičky. Dále pak mohou být zátěžné členy vyměněny a zařízení může sloužit i jako tester chůze po nakloněné rovině. Výstupem této práce je plně funkční experimentální zařízení. Součástí je vypracovaný řídící program s možnostmi nastavitelných parametrů zkoušky. Výsledek zkoušky spočívá v jednoznačném určení, zda protéza vydržela nastavený počet cyklů při daných parametrech zkoušky. Oblast vývoje protéz aditivní metodou je zatím mladá. Vyniká zejména různými druhy materiálů, designu, strukturou protézy a rychlým procesem výroby. Toto zařízení tak dává možnost testovat a zjišťovat jejich únavové vlastnosti a odolnost vůči porušení.
Komparace koordinačních charakteristik kroku při chůzi na běžeckém trenažéru a v terénu
Dančová, Štěpánka ; Kračmar, Bronislav (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Souhrn Název práce: Komparace koordinačních charakteristik kroku při chůzi na běžeckém trenažéru a v terénu. Cíl práce: Cílem této diplomové práce bylo změřit, analyzovat a vyhodnotit údaje o aktivitě a zapojení vybraných svalů dolních končetin při chůzi na běžeckém trenažéru a v terénu a následně zjištěné charakteristiky kroků vzájemně porovnat intraindividuálně a interindividuálně. Metoda: V této diplomové práci byla použita kineziologická analýza pohybu, k měření bylo vybráno 10 svalů dolních končetin (2 x 5 shodných svalů na levé a pravé dolní končetině) a k naměření hodnot byla použita metoda povrchové polyelektromyografie. Výsledky: Metodou povrchové polyelektromyografie byla změřena aktivita vybraných svalů dolních končetin u 10 probandů (sportovců) při chůzi na běžeckém trenažéru a v terénu. Dle výsledků je jasné, že se vybrané svaly aktivně podílely na sledované lokomoci. Z analýzy naměřených hodnot vyplynulo, že u každého probanda nastávala aktivita svalů ve shodném pořadí bez ohledu na to, zda byla chůze prováděna na běžeckém trenažéru či v terénu.Velmi důležitým zjištěním je, že pořadí aktivity svalů dolních končetin bylo shodné u všech probandů. Ale m.gluteus.med. i max. měly určité odchylky v aktivitě při zapojení v terénu a na trenažéru. Podobné výsledky měl i m.vastus med. Klíčová slova:...
Procedurální animace lidské chůze
Mohelník, Petr ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Animace lidské chůze má velké využití v interaktivních aplikacích, převážně počítačových hrách. Existuje mnoho způsobů tvorby této animace, které se liší v kompromisu mezi přirozeností, kontrolou nad animací a výpočetním časem. Tato práce se zabývá implementací procedurální animace, která je vhodná pro chůzi po nerovném terénu. Pro manipulaci s modelem lidského těla se využívá skeletální animace. Dále je popsána a implementována inverzní kinematika, díky čemu může být animace přizpůsobována nerovnému terénu. A nechybí ani popis fází lidské chůze, abychom je mohli co nejvěrněji napodobit. Vytvořené řešení umožňuje změnu chůze jednoduše pomocí množství parametrů a je schopné se přizpůsobit okolnímu terénu. Výsledek má mít využití při tvorbě počítačových her a umožnit rychlé přidání specifické animace lidské chůze bez nutnosti takovou animaci ručně vytvářet.
Konstrukce stendu pro dynamické testování protéz dolních končetin
Taufer, Tomáš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
V této práci je popsán návrh a realizace testovacího zařízení pro dynamické testy protéz chodidel zhotovených metodami Rapid Prototypingu (RP). Hlavním cílem návrhu bylo napodobit reálné zátěžné podmínky při chůzi, čehož bylo dosaženo kyvným pohybem protézy uvnitř rámu zařízení při současném zatěžování paty a špičky. Dále pak mohou být zátěžné členy vyměněny a zařízení může sloužit i jako tester chůze po nakloněné rovině. Výstupem této práce je plně funkční experimentální zařízení. Součástí je vypracovaný řídící program s možnostmi nastavitelných parametrů zkoušky. Výsledek zkoušky spočívá v jednoznačném určení, zda protéza vydržela nastavený počet cyklů při daných parametrech zkoušky. Oblast vývoje protéz aditivní metodou je zatím mladá. Vyniká zejména různými druhy materiálů, designu, strukturou protézy a rychlým procesem výroby. Toto zařízení tak dává možnost testovat a zjišťovat jejich únavové vlastnosti a odolnost vůči porušení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.